Het succesverhaal van Radha Roepan (Roti Center Rokkeveen)

29 March 2022, 09:58 uur
Lokaal
mainImage
Links: Gregor Goedhart, manager WSP ZHC, en rechts Radha Roepan, eigenaresse van Roti Center Rokkeveen.

Radha Roepan is eigenaresse van Roti Center Rokkeveen. Ze is een bescheiden, maar ambitieuze ondernemer met een groot hart voor haar medemens. Een perfecte combinatie, dat niet onopgemerkt is gebleven: Roti Center Rokkeveen heeft de publieksprijs van Thuisbezorgd.nl 2021 gewonnen. Reden voor Gregor Goedhart, manager van het Werkgeversservicepunt, om een bloemetje te brengen.

Ondernemer in hart en nieren
Het ondernemen is Radha met de paplepel ingegoten: Haar ouders zijn de oprichters Roti Center Ypenburg. Na haar opleiding en een internationale carrière begon het ondernemerschap ook bij haar te kriebelen. Met haar moeder als voorbeeld wilde zij ook een eigen zaak beginnen. Toevallig kwamen kansen voorbij om een zaak te openen. Nu zijn ze inmiddels als tien jaar gevestigd in Zoetermeer en al 25 jaar een begrip in Den Haag.

Toen kwam corona, een tijd waarin elke ondernemer creatief moest zijn, zo ook Radha. Thuisbezorgen werd een steeds belangrijkere manier voor het bedienen van haar klanten. Dit besef werd bevestigd door corona: alles ging in rap tempo en de verwachting van klanten veranderde. Radha besloot om beide vestigingen in Zoetermeer samen te voegen en vanuit de vestiging in Rokkeveen haar klanten te bedienen.

Dat de lat ook in deze tijd hoog lag, bewees Radha door de publieksaward 2021 van Thuisbezorgd te winnen. "Ik kan het bijna niet geloven: die erkenning en waardering van klanten is zo belangrijk. Dat zoveel mensen op ons zouden stemmen had ik gehoopt maar je weet het nooit zeker. Genomineerd zijn was voor ons al ongelooflijk. Klanten blij maken én heerlijk eten ervaren: daar doe ik het voor", aldus Radha. 

Inclusief ondernemen
Naast succesvol ondernemer is Radha een ondernemer met een groot hart. Ze werkt samen met het Werkgeversservicepunt. "Iedereen verdient een kans op een baan en zo draag ik mijn steentje bij." Recentelijk heeft een medewerker via De Binnenbaan een contract gekregen bij het Roti Center. De medewerker zat al lang in een uitkering en het lukte haar niet om zelfstandig een baan te krijgen en te houden.

Nadat zij het re-integratietraject Starbaan© van De Binnenbaan succesvol had doorlopen, bemiddelde Glenda Rodrigues, accountmanager bij het Werkgeversservicepunt, tussen haar en het Roti Center. Glenda: "Ik wist meteen dat dit een goede match was." Radha vult aan: "Dat is ook waarom ik zo graag samenwerk met Glenda. Zij kent mij en weet wat er bij mij past." Met alleen een succesvolle match ben je er niet.

Radha: "Mijn medewerker wordt nog steeds begeleid door haar werkregisseur Nadia Atmani- Hajji van De Binnenbaan. Zij heeft regelmatig contact met ons om te kijken of we ergens tegen aan lopen, geeft ons advies en houdt ons scherp op gemaakte werkafspraken."

Gregor Goedhart sluit af: "Radha bewijst dat elke organisatie, groot en klein inclusief kan ondernemen. Wij helpen ondernemers hier graag bij. Wilt u advies over hoe u inclusief kunt ondernemen? Neem dan contact met ons op."