Kan Zoetermeer rekenen op RevaSolutions en Medipoint?

4 February 2021, 10:01 uur
Lokaal
mainImage
Pixabay

De organisaties RevaSolutions en Medipoint zullen vanaf 1 april de levering en service (onderhoud en reparaties) verzorgen van de hulpmiddelen voor gehandicapten in Zoetermeer. De lokale partij Zó! Zoetermeer heeft nog wel wat kritische punten en heeft daarom vragen gesteld aan het college.

'Zó! Zoetermeer is blij dat er eindelijk een oplossing is voor de gehandicapten, maar we hebben nog wel zorgen. Zó! Zoetermeer vindt het uiterst belangrijk dat de Zoetermeerse gehandicapten vanaf 1 april kunnen rekenen of stabiele goede service en we hebben daarom de volgende vragen;

'Bleek er veel mis te gaan'
'Van Medipoint weten we dat hun dienstverlening in het verleden geen onverdeeld succes was — vooral op het communicatieve vlak bleek er veel mis te gaan — en dat was dan ook mede de reden dat het contract met hen toen niet is verlengd. Waarop baseert het college het vertrouwen dat zij nu wel in staat zijn aan de verplichtingen te voldoen? Op welke manier gaat het college dit controleren?'

Ook over de andere partij heeft Zó! Zoetermeer vragen. 'Van RevaSolutions is bekend dat zij momenteel tijdelijk het gat opvullen dat is achterlaten na het afscheid van HMC, maar dat zij hiervoor – in ieder geval in Zoetermeer – niet waren toegerust. Er was sprake van veel improviseren. Zó! Zoetermeer waardeert dat gezien de noodsituatie, maar ideaal was het niet. Zijn er elders (andere gemeenten) ervaringen met RevaSolutions als primaire leverancier? Welke afspraken zijn er gemaakt om de service in Zoetermeer te verhogen naar een reguliere standaard?'