Stadshart Zoetermeer introduceert een nieuw initiatief als opvolger van de succesvolle Closet Sale: de Pop-up Shop.
Een winkel concept welke commerciële partijen de kans biedt om hun eigen winkel te hebben voor minimaal één dag, zonder langlopende contracten. De winkel is ideaal voor (beginnende) ondernemers, webshop-eigenaren en andere partijen die hun producten of diensten willen presenteren op een premium locatie. Terwijl The Closet Sale zich richt op particuliere verkopers van tweedehands items, biedt de Pop-Up Shop een platform voor commerciële ondernemers.
De Pop-Up Shop stelt ondernemers in staat om tegen een speciaal tarief de ruimte te huren voor één of meerdere dagen. Dit biedt hen de perfecte gelegenheid om te experimenteren met een fysieke winkelomgeving, zonder zich vast te leggen aan langdurige contracten. Ook bestaande huurders van van Stadshart Zoetermeer krijgen de mogelijkheid om de winkel te gebruiken voor productlanceringen of het verkopen van overtollige voorraad.
‘Een winkel openen in het Stadshart voelde altijd als een grote stap. Nu kan ik op een laagdrempelige manier ervaren hoe een fysieke winkel Little Jade kan versterken,’ aldus Jamie de eigenaresse van littlejade.nl.
‘De Pop-up Shop is een geweldige kans voor startende ondernemers om zonder risico's fysieke winkelervaring op te doen. Het biedt flexibiliteit en een unieke mogelijkheid om direct in contact te komen met klanten op een A locatie. Bovendien zorgt dit initiatief ervoor dat het stadshart continu een vernieuwend en gevarieerd aanbod heeft, wat zowel onze bezoekers als onze bestaande huurders ten goede komt’, aldus Sanne Verwer, Marketingmanager bij Wereldhave.
De winkel, een duurzaam ingerichte ruimte met alleen gerecyclede items, is uitgerust met alle benodigdheden, waaronder een toonbank, kledingrekken, kapstokken, spiegels, kasten en decoratieve elementen, waardoor huurders hun producten of diensten op een aantrekkelijke manier kunnen presenteren. Of het nu gaat om kleding, chocolade of sieraden, in de Pop-Up Shop is er ruimte voor allerlei soorten producten. De flexibele indeling van de winkel maakt het mogelijk om de ruimte naar eigen wens aan te passen. Dit biedt ondernemers de vrijheid om hun producten op een unieke en aantrekkelijke manier te presenteren.
Het pop-up concept is ontwikkeld in samenwerking met Stichting De Ruilfabriek, een goede doelen organisatie die gelooft en werkt vanuit de RUIL economie.