Zó! Zoetermeer heeft zich opnieuw met schriftelijke vragen tot het college gewend met betrekking tot de Wmo-hulpmiddelen voor Zoetermeerders.
'Per 1 april zijn twee nieuwe leveranciers van hulpmiddelen voor gehandicapten aan de slag gegaan: Wmo Solutions (Reva) en Medipoint. Cliënten zijn ingedeeld bij de één of de ander. Beide bedrijven hebben een brief gestuurd naar de cliënten, waarin wordt aangegeven dat zij verantwoordelijk zijn voor het onderhoud van het hulpmiddel. Noch uit de brief van de gemeente om de overname aan te kondigen, noch uit de brieven van de leveranciers wordt duidelijk welke spelregels er gelden, waardoor dus ook niet duidelijk wordt waar gebruikers zich op kunnen beroepen', stelt Zó! Zoetermeer.
Zó! Zoetermeer heeft eerder dit jaar schriftelijke vragen gesteld over onder meer de contractuele afspraken met de leveranciers van hulpmiddelen. Daarop kwam antwoord. 'Tot onze verbazing zijn de serviceafspraken niet bekend gemaakt aan de gebruikers, de mensen om wie het draait. Zó! Zoetermeer vindt het uitermate belangrijk dat de gebruikers goed en helder geïnformeerd worden, zeker na alle ellende met de vorige leverancier van hulpmiddelen'.