ADO Den Haag in zee met nieuwe aandeelhouders

22 June 2026, 14:00 uur
Sport
mainImage
ADO Den Haag

Voetbalclub ADO Den Haag krijgt er drie nieuwe aandeelhouders bij. De toetreding van Ben Jenkins, Matt Hong en Jamie Zaninovich is na een al langer lopend traject nu officieel goedgekeurd door de licentiecommissie van de KNVB.

De drie investeerders nemen via JHZ Holdings een belang in de Haagse voetbalclub en sluiten zich aan bij grootaandeelhouder David Blitzer. Volgens ADO delen zij een langetermijnvisie op de toekomst van de club.

Met de komst van de nieuwe aandeelhouders wil ADO Den Haag de financiële basis verder versterken. De club stelt dat hierdoor de groei na de recente promotie naar de Eredivisie "op een verantwoorde en duurzame manier" kan worden voortgezet.

Belangrijk moment

Algemeen directeur Natascha van Grinsven-Admiraal: "Dit is een positieve stap voor ADO Den Haag op een belangrijk moment. Het waarborgt de continuïteit van onze club. Vanaf de eerste gesprekken was er een duidelijke overeenstemming over hoe we de club verder willen versterken: verantwoord, duurzaam en met oog voor de lange termijn. Hun betrokkenheid verstevigt de basis van ADO Den Haag en ondersteunt de stappen die de club de afgelopen jaren heeft gezet."

Omroep West meldt dat Ben Jenskins jarenlang managing director was bij investeringsmaatschappij Blackstone. Later richtte hij Digital Bridge Holdings op, een miljardeninvesteerder in digitale infrastructuur. Matt Hong was topman bij Turner Sports, waar hij verantwoordelijk was voor de uitzendrechten van onder meer de NBA, MLB en Champions League. Jamie Zaninovich is een ervaren bestuurder in het Amerikaanse universiteitssportlandschap.