De ZoetermeerPas gaat digitaal

8 November 2019, 12:43 uur
Algemeen
mainImage

De ZoetermeerPas gaat met de tijd mee. Daarom ontvangen pashouders vanaf 1 januari 2020 een vernieuwde ZoetermeerPas. Een digitaal tegoed vervangt vanaf dan de papieren voordeelcheques. Dus altijd inzicht in wat je nog te besteden hebt.

 

Pashouders en aanbieders maken gebruik van de nieuwe website www.zoetermeerpas.nl. Na je aanvraag hoef je alleen je foto maar te uploaden en je kunt gebruik maken van aanbiedingen. Deze vernieuwing kwam tot stand door samenwerking tussen de gemeente Zoetermeer en Visma Connect B.V., een specialist in digitalisering van overheidsdiensten.

Gebruiksgemak
Reden voor de veranderingen is het vergroten van het gebruiksgemak voor aanbieders en pashouders. Het betaalproces van gemeente aan aanbieders is dient makkelijker te worden. De aanbieders kunnen ook zelf hun aanbiedingen voor activiteiten plaatsen. Deze aanbiedingen staan gesorteerd op de nieuwe website. Pashouders krijgen een eigen account op www.zoetermeerpas.nl. Daarop zien ze waar het tegoed aan is uitgegeven en hoeveel tegoed er nog over is.

Dit jaar zijn in voorbereiding op de digitalisering alle contracten met aanbieders opgezegd. Van de 113 partijen die zich tot nu toe opnieuw hebben aangesloten bij de ZoetermeerPas biedt bijna tweederde een korting aan de pashouders. Het afgelopen jaar deden maar twaalf aanbieders een aanbod met een korting. Pashouders kunnen in 2020 dus echt meer voordeel uit hun pas halen. 

Er zijn ongeveer 11.000 pashouders per jaar. 'Het is een ingewikkeld proces. Door het regelen van ondersteuning bij de invoering verkleinen we de kans op problemen. Mochten er onverhoopt problemen ontstaan hebben we vertrouwen in onze partner Visma Connect B.V. voor het oplossen ervan. Snel en adequaat reageren zijn daarbij de uitgangspunten', aldus de gemeente Zoetermeer.

Hulp bij overgang
De gemeente heeft voor pashouders hulp georganiseerd. Gebruikers kunnen onder meer terecht bij de bibliotheek of bij een welzijnsorganisatie waar ze al voor andere vragen komen. Alle aanbieders en huidige pashouders ontvangen persoonlijk informatie over wat ze moeten doen.