Het Bureau Citybranding van de gemeente Den Haag en de organisatie The Hague & Partners hebben samen de Nationale City- en Regiomarketing Trofee 2024 gewonnen.
Den Haag nam het in de finale van de prijs op tegen Apeldoorn en Kerkrade. De jury koos voor de hofstad vanwege de "integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag die de stad stevig op de kaart heeft gezet".
De onderscheiding wordt jaarlijks toegekend door de Stichting Netwerk Citymarketing Nederland aan “de beste citymarketing gemeente of regio” van het afgelopen jaar. De Trofee werd uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Tilburg. Burgemeester Theo Weterings van Tilburg overhandigde de prijs.
Vorig jaar wonnen Schiedam in de categorie tot 100.000 inwoners en Tilburg in de categorie 100.000 plus inwoners. Dit jaar werd geen onderscheid meer gemaakt tussen gemeentes en regio's met verschillende inwonersaantallen.
Stimulans
Wethouder Saskia Bruines van Economische ontwikkeling reageert verheugd op de toekenning van de Trofee. “Ik ben trots op deze belangrijke waardering voor de Haagse aanpak. De gemeente heeft op basis van gesprekken en onderzoeken in de stad vastgelegd wat belangrijke Haagse kenmerken en principes zijn. Door deze vast te leggen zorgen we ervoor dat Hagenaars zich trots kunnen blijven voelen op onze stad die volop in ontwikkeling is. We staan voor belangrijke uitdagingen op sociaal, maatschappelijk en economisch gebied. De jury van de Nationale Citymarketing Trofee heeft erkend dat we in Den Haag met onze aanpak hier oog voor hebben. We moeten ons mooie Haagse DNA een belangrijke plek blijven geven in hoe we de stad vormgeven. Deze prijs is een stimulans dat we op de goede weg zitten.”