Floravontuur Voedselbankactie 2018 van start

11 October 2018, 15:34 uur
Algemeen
mainImage
Digitaal Dagblad
Afbeelding is niet meer beschikbaar

De Floravontuur Businessclub organiseert jaarlijks, in samenwerking met Golden Tulip Hotel Zoetermeer - Den Haag, de Floravontuur Voedselbankactie. Met als doel om veel gezinnen die afhankelijk zijn van de Voedselbank te helpen rond de kerstperiode. Gisteren was de aftrap tijdens de netwerkborrel van de Floravontuur Businessclub bij Van Waay Interieurs.

Floravontuur-voorzitter Anke van As doneerde symbolisch de eerste twee voedselpakketten aan Joost de Jager van de Voedselbank Haaglanden. ,,Een doneeractie als deze, geïnitieerd door lokale ondernemers, werkt voor ons en onze vrijwilligers enorm stimulerend," aldus De Jager. Het ultieme doel van de betrokkenen is om alle 250 voedselbankgezinnen in Zoetermeer een smakelijke en voedzame Kerst te bezorgen.

Donatiewebsite 


Na een proef vorig jaar, ondersteund door Adriaan Verheul van PLUS Verheul, waarbij voor het eerst gebruik is gemaakt van online doneren, zijn dit jaar de krachten nog verder gebundeld en hebben ook de Zoetermeerse marketing- en mediabedrijven Loyals en Mediageniek zich aangesloten om de actie te ondersteunen. Het resultaat is een donatiewebsite die de komende periode via een mediacampagne bij alle ondernemers in de regio onder de aandacht wordt gebracht.

Ruud Steggerda, directeur Floravontuur Promotie Zoetermeer, is erg enthousiast over de actie en hoopt dat zo veel mogelijk Zoetermeerders willen meedoen met dit initiatief.
,,Deze gezinnen kunnen we helpen, samen bereiken we ons doel, mits iedereen zijn steentje bijdraagt."

Via de website www.voedselbankactie.nl kan er een boodschappenpakket geselecteerd worden die direct via iDEAL afgerekend kan worden. Doneren kan vanaf 20 euro.

Foto van links naar rechts: Wendy Stolwijk (Loyals), Joost de Jager (Voedselbank Haaglanden), Anke van As (voorzitter Floravontuur Promotie Zoetermeer), Leontine Groenendijk (Golden Tulip Hotel Zoetermeer – Den Haag), Timothy Meurink (Mediageniek), Adriaan Verheul (PLUS Verheul), Niek Brinkman (Loyals) en Ruud Steggerda (directeur Floravontuur Promotie Zoetermeer).