Op donderdag 26 september vond de finale van FC Vers plaats in het KNVB-bondsgebouw in Zeist en FC Zoetermeer viel in de prijzen.
FC Vers is een initiatief van de KNVB, samen met een aantal grote partners waaronder o.a. Coca Cola, Sligro en Heineken 0.0%, om een gezond en verantwoord aanbod te brengen in de Nederlandse (voetbal)kantines. De finalisten moesten allen een pitch geven aan een driekoppige jury; Jean-Paul Decossaux, Directeur Commercie KNVB, Marjan Bolthuis, Manager Gezonde Omgeving en Publiek en Jacco Rozenberg, Service en Keuken Chef KNVB Campus, waarbij de jury ervan moest worden overtuigd dat FC Zoetermeer de perfecte FC VERS-kandidaat was.
Na zeven zeer verschillende pitches en een kort juryberaad maakte Jean-Paul Decossaux de drie winnaars bekend waarvan FC Zoetermeer er één was. "Deze prijs is een erkenning voor de club en betekent een volgende stap in de ontwikkeling van de vereniging en past in het ingezette beleid om FC Zoetermeer op de kaart te zetten", laat de voetbalcub uit Rokkeveen weten. "Hulde aan de vrijwilligers die samen met het bestuur binnen een kort tijdsbestek een geweldige pitch in elkaar hebben gezet."