Ondanks beloften over beterschap constateert de Consumentenbond ook dit jaar een verdere stijging van het aantal klachten over buitenlandse autoverhuurders. De bond waarschuwt huurders voor trucs en misleiding.
In de Reisgids van december beschrijft de Consumentenbond de vele honderden klachten die zijn binnengekomen over gedoe met de borg, kosten voor spookschades en de agressieve verkoop van verzekeringen.
Zo wordt aan de balie bij autoverhuurders soms beweerd dat de klant niet voldoende geld op zijn creditcard heeft staan als borg voor schades, zodat de huurder zich genoodzaakt voelt een dure extra verzekering af te sluiten uit vrees voor een hoge claim. Er staat dan volgens de Consumentenbond wel degelijk voldoende dekking op de creditcard, maar heeft de baliemedewerker het tegoed helemaal niet gecheckt. Ook is vaak onduidelijk welke schades wel en niet zijn gedekt. (ANP)
Fotobron: ANP.
Weer meer klachten over autoverhuurders
3 December 2018, 11:30 uur
Algemeen