Gemeente Z'meer wil online afsprakensysteem depot

21 April 2020, 09:05 uur
Algemeen
mainImage
Zoetermeers Dagblad

Het maken van een afspraak per telefoon voor een bezoek aan het zelfbrengdepot in Zoetermeer verloopt nog bepaald niet vlekkeloos. Bellers worden er geregeld uitgegooid vanwege de enorme telefonische wachtrijen. De gemeente Zoetermeer opteert daarom voor een andere aanpak. "We zijn druk bezig om een online afsprakensysteem te maken", laat een woordvoerder van de gemeente weten aan www.zoetermeersdagblad.nl.

"Omdat de vraag erg groot is, hebben we langere wachtrijen dan dat wij gewend zijn. Hierdoor worden bellers eruit gegooid of komen lang in de wacht te staan. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Het andere probleem is de telefoonprovider. Een aantal telecombedrijven heeft een maximum ingesteld van wacht en verbreekt zelf na een tijd de verbinding." 

'Gemeente kan het aan'
Op www.zoetermeersdagblad.nl publiceerden wij gisteren een artikel over het enorme aantal aanmeldingen in de eerste twee dagen na de heropening van het depot. Er werden afgelopen donderdag en vrijdag 340 afspraken gemaakt. De gemeente stelt dat het de geplande afspraken aankan, omdat er een specifiek tijdvak aan de afspraak zit en de medewerkers genoeg tijd hebben voor de inwoners op het zelfbrengdepot. "Er komen ook nu niet te veel mensen op het terrein."

De oproep aan inwoners is om, als het mogelijk is, het grofvuil thuis te bewaren om drukte te voorkomen. "Sinds de coronacrisis zien wij een toeloop aan afspraken en dat is in andere gemeenten niet anders omdat mensen aan het opruimen zijn."